מדינת ישראל מחייבת את כל הגופים שעוסקים בחיסכון לפנסיה לוודא שהנתונים על ההפקדות הפנסיוניות של העובד מגיעים מהמעסיק לקרן הפנסיה באופן מדויק. במילים אחרות, לוודא שהכסף שלנו נכנס לחשבון הנכון. המדינה פרסמה כבר בשנת 2016 הוראות שנועדו למנוע טעויות בהעברות הכספים וההפקדות, לטפל בהשבת כספים למעסיק או לחוסך, לצמצם את זמני קליטת הכספים ולמנוע פגיעה בזכויות הפנסיוניות ובחיסכון של העובד.
למה עלולות לגרום טעויות בהעברות כספים והפקדות?
פיזור כספים לא נכון בין תכניות החיסכון של המבוטח עלול לפגוע בכיסוי הביטוחי של המבוטח ומשפחתו, ואף להביא לפגיעה בקצבה שתשולם לעובד כשייצא לגמלאות.
כיצד מדינת ישראל מפקחת על יישום התקנות?
חוקי הפנסיה במדינת ישראל מחמירים ומטילים על מעסיקים אחריות מלאה לוודא כי הכסף נכנס לחשבון של עובדיהם. כאשר ההתנהלות רשלנית, גם אם בתום לב, הארגון חשוף לתביעות, קנסות ואף אישום פלילי. לכן כדאי להשאיר את הטיפול למומחים בנושא.
כיצד תמורה מוודאת כי הכסף נכנס לחשבון הנכון?
לתמורה פנסיה ופיננסים, כמנהל ההסדרים המוביל בישראל, יש את הידע המקצועי וההבנה המעמיקה לטיפול בכספים המגיעים מהמעסיק. עובדי תמורה מתפעלים מידי חודש מאות רבות של מעסיקים עם קרוב ל- 100,000 מבוטחים. כ- 100% מהכספים המגיעים לתמורה מהמעסיק נקלטים בחשבון הנכון של העובד.
כיצד תמורה מתנהלת כאשר מגיעים אליה נתונים שגויים?
תמורה מבצעת בקרה קפדנית על הנתונים המגיעים מהמעסיק, טרם העברת הכספים לחשבונות העובדים. בחלק מהמקרים, ניתן לטפל בנתונים שגויים ישירות מול המעסיק, ולעיתים יש לערב את חברת הביטוח ואף את העובד עצמו. עובדי תמורה עושים ככל יכולתם כדי לקצר את זמני הטיפול לטובת לקוחותיה.
האם נבדקים פרמטרים נוספים בתהליך הבקרה?
בהחלט כן. תמורה בודקת האם לעובד יש חריגות מתקרות מס, האם משולמים כספים לפוליסות שאינן בתוקף ועוד. המטרה היא לשמור על זכויות העובד ולמנוע התנהלות שגויה של המעסיק.
למידע נוסף, פנו אלינו. אנו לשירותכם בכל שאלה או הבהרה בטלפון *6099 או בוואטסאפ במספר 054-6367944.